Był rok 1816 i pan Stirling wynalazł swój silnik. Jest to silnik o spalaniu zewnętrznym, ale w przeciwieństwie do silnika parowego ma znacznie większą wydajność, porównywalną nawet z silnikiem o spalaniu wewnętrznym.
Silnik Stirlinga to silnik wykorzystujący spalanie zewnętrzne. W przeciwieństwie do silnika spalinowego, silnik ten nie potrzebuje mieszanki wybuchowej. Wykorzystuje on różne temperatury gazów do działania w tak zwanym procesie sprężania i rozprężania, gdzie w jednym cylindrze znajduje się gorące powietrze, a w drugim zimne, gdzie powietrze jest wtłaczane przez regulator. Ta różnica temperatur i doładowanie powoduje ruch, więc przekształca energię cieplną w energię ruchu. Silnik Stirlinga wyposażony w dwa cylindry nazywa się Alpha, jego jednocylindrowa wersja to Beta, a z tłokiem umieszczonym we własnym cylindrze, w którym gaz może swobodnie przepływać między cylindrami, to Gamma.
Dla uproszczenia wyobraźmy sobie dwa cylindry, jeden z gorącym powietrzem, a drugi chłodzony zimnym powietrzem. Aby wszystko działało dobrze, potrzebny jest regulator „wymiennika”, który przechowuje energię cieplną i łączy dwa cylindry. Regulując temperaturę i ich różnice, cylindry poruszają się.
Zakup używanego samochodu to nie lada wyzwanie, zwłaszcza gdy na szali stoi komfort i bezpieczeństwo całej rodziny. Hyundai, jako marka znana z niezawodności i...