Niezależne ogrzewanie samochodu staje się coraz popularniejszym wyborem dla kierowców pragnących podnieść komfort i efektywność swojego pojazdu w chłodniejszych miesiącach. Ten system umożliwia szybkie i efektywne ogrzewanie wnętrza pojazdu bez konieczności uruchamiania silnika, co przekłada się na oszczędność paliwa i redukcję zużycia silnika. Dzięki niezależnemu ogrzewaniu eliminowane są także kłopoty z drapaniem lodu z okien czy odśnieżaniem dachu.
Niezależne ogrzewanie przynosi kierowcom szereg korzyści w praktyce. Jego ogromnym atutem jest również możliwość instalacji tego systemu w praktyce do każdego pojazdu, niezależnie od marki, modelu, roku produkcji czy rodzaju paliwa. Największe korzyści z niezależnego ogrzewania cenią sobie kierowcy parkujący swoje pojazdy na ulicy.
Wielu kierowców podkreśla, że jednym z głównych atutów niezależnego ogrzewania jest możliwość podgrzania kabiny przed wejściem do pojazdu. Pozwala to kierowcom pozbyć się wielu kłopotów, unikając konieczności wcześniejszego uruchamiania wbudowanego ogrzewania. Dzięki temu oszczędzają zarówno silnik, jak i siebie, ponieważ nie muszą już mrozić się w zimnym samochodzie na drodze.
Niezależne ogrzewanie jest praktyczne do obsługi, zazwyczaj można je regulować za pomocą pilota lub przez aplikację mobilną. Każdy kierowca ma więc możliwość dostosowania temperatury swojego pojazdu z wygodnego miejsca w domu, co stanowi doskonałą zaletę. System niezależnego ogrzewania można również sterować za pomocą przycisków na ekranie.
Jak działa niezależne ogrzewanie?
Istnieją dwa podstawowe rodzaje niezależnych nagrzewnic. Po pierwsze, jest to nagrzewnica gorącego powietrza, a następnie nagrzewnica gorącej wody. Te rodzaje niezależnego ogrzewania są napędzane paliwem, na przykład niezależne ogrzewanie benzynowe lub nawet niezależne ogrzewanie diesla.
W przypadku ogrzewania gorącą wodą, element grzewczy jest zainstalowany w obwodzie chłodzenia samochodu, który po włączeniu zaczyna spalać sproszkowane paliwo. Powoduje to również podgrzanie płynu chłodzącego i uruchomienie wentylatora, który wprowadza ogrzane powietrze do kabiny. Średnio, niezależna nagrzewnica może podgrzać płyn chłodzący do temperatury 50-60 °C w około 30 minut.
A co z ogrzewaniem gorącym powietrzem?
Jeśli chodzi o ogrzewanie gorącym powietrzem, mechanizm działania jest nieco prostszy. Nie ma instalacji w komorze silnika, ale w samej kabinie. Ogrzewanie gorącym powietrzem działa na zasadzie wymiany powietrza. Oznacza to, że ciepłe powietrze jest wdmuchiwane do przedziału kierowcy przez jeden wylot, ale wlot i wylot powietrza są poprowadzone na zewnątrz samochodu.