Wielu z nas zetknęło się z tym terminem w związku z instalacjami wodno-kanalizacyjnymi, gdzie często pojawia się wybór, czy wymienić instalację wodno-kanalizacyjną z pompą wodną, czy bez niej. To pytanie jest absolutnie głupie, ponieważ zawsze wybiera się opcję z pompą, chyba że sytuacja jest wyjątkowa.
Jak sama nazwa wskazuje, pompa wody pompuje lub zapewnia recyrkulację płynu chłodzącego wokół silnika. Pompa wody może być również określana jako pompa płynu chłodzącego. Bez niej silnik przegrzałby się, co mogłoby być śmiertelne. Każdy samochód ma nieco inną pompę wody, która może mieć plastikowe lub metalowe łopatki. Sposób działania polega na tym, że śmigło zamontowane na wale jest osadzone w łożysku i jest napędzane przez pasek rozrządu lub pasek klinowy, lub koło zębate, którego napędem zajmuje się samo koło zębate rozrządu. Istnieje jednak pompa wody, która nie potrzebuje napędu wyżej wymienionych elementów i jest w stanie pracować bez nich, tzw. elektroniczna pompa wody, która z kolei napędzana jest silnikiem elektrycznym.
Elektryczne pompy wody
Elektroniczne pompy wody są nowością od 2004 roku. Pompa ta została wprowadzona przez BMW. Jej zaletą jest regulacja pracy pompy w każdych warunkach, co zwiększa wydajność. Kolejną zaletą elektronicznej pompy wody jest regulacja prędkości obrotowej przy zimnym silniku, kiedy następuje lepsze nagrzewanie. Dobre jest również to, że pompa wody może działać bez konieczności uruchamiania silnika. Może również równomiernie rozprowadzać płyn chłodzący po silniku, a także chłodzić silnik bez jego uruchamiania.
Zakup używanego samochodu to nie lada wyzwanie, zwłaszcza gdy na szali stoi komfort i bezpieczeństwo całej rodziny. Hyundai, jako marka znana z niezawodności i...