Samochód traci moc i przyczepność – poznaj przyczyny utraty mocy

0
92
samochód nie ma mocy

Czy czujesz, że Twój silnik nie ciągnie tak, jak powinien? Czy uważasz, że traci swoją dawną moc podczas przyspieszania? Czy zauważyłeś gwałtowny spadek mocy, gdy samochód nie ciągnie prawidłowo? Jeśli tak, nie przeocz takiego problemu. Może on mieć negatywny wpływ na pożądane właściwości jezdne i bezpieczeństwo na drodze. Zamiast tego skup się na znalezieniu przyczyny. Istnieje wiele możliwych, a w tym artykule przyjrzymy się, dlaczego Twój samochód może tracić moc.

Czy silnik stuka lub wydaje inne nieprzyjemne dźwięki?

Niestety, to też się zdarza. Ponieważ żaden element w pojeździe nie ma nieskończonej żywotności. Po pewnym czasie każda część po prostu się zepsuje. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy samochód ma już za sobą swoje najlepsze dni. W niektórych przypadkach przyczyna tego problemu jest trudna do rozwiązania, ale innym razem może to być błaha sprawa warta kilka groszy.

Najczęstsze powody, dla których samochód nie ma mocy:

  • świece żarowe,
  • filtr powietrza,
  • korpus przepustnicy,
  • filtr paliwa,
  • katalizator,
  • zatkane zawory,
  • spalanie detonacyjne,
  • turbosprężarka.

Problem ze świecą żarową

Jedną z najczęstszych przyczyn nagłej utraty mocy jest problem ze świecą zapłonową. Wskazówką może być również kontrolka świecy żarowej.

Może to być problem z uszkodzoną świecą zapłonową, płynem lub cewką. Jeśli którykolwiek z tych elementów jest uszkodzony, należy go wymienić.

Problem z filtrem powietrza

Filtr powietrza również może mieć negatywny wpływ na osiągi samochodu. Eksperci rutynowo zalecają wymianę filtra powietrza w pojeździe co najmniej raz na dwa lata. Jeśli filtr powietrza jest stary i zatkany, komory wlotowe nie mają wystarczającej ilości powietrza, a silnik samochodu traci swoje legendarne osiągi.

Korpus przepustnicy

Po podjęciu decyzji o wymianie filtra powietrza, nie jest złym pomysłem przyjrzenie się przepustnicy, która steruje silnikiem elektrycznym przy pedale przyspieszenia. Co kilka miesięcy warto spryskać przepustnicę niezbędnym produktem, który jest dostępny w każdym specjalistycznym sklepie lub sklepie internetowym. Można ją jednak również zdemontować i wyczyścić poza samochodem.

Jeśli masz w domu zabytkowy samochód, nie zapomnij o kablu przepustnicy. Podczas gdy nowoczesne samochody nie mają już tego elementu zbyt często, kiedyś był to kompletny klasyk. Linka może się z czasem poluzować i dlatego po pewnym czasie należy ją ponownie dokręcić. Jest to jedyny sposób, aby upewnić się, że połączenie między pedałem przyspieszenia a przepustnicą opisane powyżej jest tak szczelne, jak to tylko możliwe.

Problem z filtrem paliwa

Ale filtr paliwa może również powodować zmarszczki na czole i w samochodzie. Chociaż nie wymienia się go zbyt często, kierowcy nie powinni zbyt często o nim zapominać. Jeśli jest zbyt zatkany, przepuszcza znacznie mniej paliwa przez układ, przez co silnik nie działa tak dobrze.

Kierowcy, którzy mają tendencję do przechowywania wielomiesięcznego paliwa w kanistrach w swoich garażach, aby zaoszczędzić pieniądze, nie powinni zapominać o wymianie filtra paliwa.

Katalizator

Ze względu na stale rosnącą presję środowiskową, nowoczesne samochody nie mogą już obejść się bez katalizatora. Jednak ten element może również dodawać zmarszczek na czole właścicieli samochodów. Jeśli jesteś przyzwyczajony do jazdy tylko na krótkich dystansach, w większości przypadków Twój samochód nie rozgrzewa się wystarczająco. Powoduje to, że silnik jest bardziej zatkany, a katalizator bierze to na siebie.

Dlatego w takiej sytuacji należy dokładnie wyczyścić katalizator. W tym celu można użyć specjalnych dodatków do paliwa, ale w niektórych przypadkach mogą one nie wystarczyć. Dlatego zdarza się, że jedyną gwarantowaną receptą jest wymiana katalizatora. Niestety, często jest to dość kosztowne.

Spalanie detonacyjne

Spalanie detonacyjne również może powodować problemy. Może ono wystąpić, gdy do silnika dostanie się paliwo o bardzo niskiej liczbie oktanowej. Chociaż problem spalania detonacyjnego na pierwszy rzut oka wydaje się zbyt trudny, ma on stosunkowo proste rozwiązanie. Wystarczy spuścić paliwo niskiej jakości i zastąpić je odpowiednim.

Zatkane zawory

W praktyce zawory dolotowe silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny mają tendencję do zmagania się z osadami, zarówno z powodu mikroskopijnych kropelek oleju w dolocie, jak i z powodu istnienia EGR, który ma tendencję do wprowadzania pewnej ilości gazów do dolotu.

Oznacza to zatem, że w praktyce powietrze zanieczyszczone olejem i spalinami ma tendencję do przepływania wokół zaworu dolotowego, który również zawiera problematyczne cząstki stałe. W związku z tym w praktyce na zaworach mogą tworzyć się nieprzyjemne osady węglowe, które w najbardziej ekstremalnym przypadku mogą uniemożliwić całkowite zamknięcie zaworów.

Jeśli masz silnik z wtryskiem pośrednim, raczej nie napotkasz podobnego problemu. Zapobieganie temu problemowi w silnikach z wtryskiem bezpośrednim jest według ekspertów proste. Nie należy uruchamiać tych silników zbyt często przy niskich prędkościach obrotowych. Te po prostu nie sprzyjają takiej specjalizacji silnika.

Problem z turbosprężarką

Obecnie w wielu samochodach można spotkać silniki z turbodoładowaniem. Ale nawet one mogą powodować gorsze osiągi samochodu, poprzez tak zwany tryb awaryjny. Aby rozwiązać taki problem, należy zdemontować mechanizm łopatkowy i uszczelnić powierzchnie osadzenia. Właściciele diesli często borykają się z tym problemem, a z finansowego punktu widzenia nie jest to zupełnie tania sprawa.

Często zadawane pytania

Jakie są najczęstsze przyczyny braku zasilania w samochodzie?

świece tabakowe, filtr powietrza, przepustnica, filtr paliwa, katalizator, zatkane zawory, spalanie detonacyjne, turbosprężarka.

Jaki jest najczęstszy powód nagłej utraty zasilania?

Najczęstszym problemem napotykanym przez kierowców w tym zakresie jest uszkodzona świeca żarowa. Zwykła wymiana zapewni płynną pracę silnika i rozwiąże problem zatkanych elektrod świecy zapłonowej, które mogły spowodować całkowity zanik niezbędnej iskr

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj