Był rok 1886, kiedy światło dzienne ujrzał prototyp pierwszego silnika żarowego. Czym jest ten rodzaj silnika, co ma wspólnego z innymi silnikami? Dziś postaramy się o tym opowiedzieć.
Silnik żarowy to rodzaj silnika z żarową głowicą lub tuleją. Czasami nazywany jest również silnikiem niskociśnieniowym lub średniociśnieniowym. Jego konstrukcja i zasada działania są podobne do silnika wysokoprężnego z wtryskiem pośrednim. Jego działanie polega na podgrzewaniu zimnego powietrza w głowicy żarowej, czyli tulei połączonej kanałem z przestrzenią cylindra. Podgrzane powietrze jest następnie w stanie zapalić się w cylindrze dzięki wstępnemu podgrzaniu, a po podgrzaniu może działać bez wstępnego podgrzewania. Silnik ten może być dwusuwowy lub czterosuwowy.
Dlaczego nie jest używany?
Powodem, dla którego silniki żarowe nie są już używane, jest rozwój silników wysokoprężnych, które były w stanie zaoferować lepsze osiągi i mniejsze konstrukcje. Jednak silnik żarowy był prawdopodobnie inspiracją dla słynnego silnika wysokoprężnego.
Kwota 30 000 zł to w większości przypadków najczęstszy budżet na zakup używanego samochodu. Rynek samochodów używanych jest tutaj dość szeroki, ale który wybrać?
Małe...