Wymiana hamulców bębnowych – jak to zrobić?

0
47
Wymiana hamulców bębnowych

Nie ma powodu opisywać wymiany hamulców bębnowych w skomplikowany sposób. Aby je wymienić, należy postępować zgodnie z ich rodzajem, ale w istocie jest to podobny system. Ważne jest poluzowanie „śruby, nakrętki” napinającej hamulca ręcznego, gdyż często spotyka się ją w kabinie w pobliżu hamulca ręcznego. Zastanówmy się wspólnie, jak postępować przy wymianie hamulców bębnowych.

Jak wymienić hamulce bębnowe

Oczywiście poluzuj koła na ziemi, jeśli nie masz klucza udarowego. Następnie podnieś całą tylną oś w powietrze i zdejmij tarcze. Następnie zdejmij bębny, upewniając się, że odkręciłeś zaczep samoblokujący, aby bęben mógł opaść.

Nakrętka bębna jest zwykle zabezpieczona zawleczką, która jest zawsze idealna do wymiany. Aby odblokować samozacisk, należy przejść przez otwór na śrubę, który został wykonany po usunięciu śruby koła, wystarczy śrubokręt, aby go poluzować i wepchnąć do mechanizmu.

Demontaż należy rozpocząć od zdjęcia sprężyn dociskowych, naciśnięcia na nie i obrócenia zapadki. Elementy te znajdują się na podkładkach. Zalecam zakup nowych przy wymianie tych elementów.

Następnie bierzemy śrubokręt i wysuwamy szczęki.

Jak wymienić hamulce bębnowe

Następnie możemy odczepić drążek hamulca ręcznego i wyjąć szczęki oraz mechanizm.

Teraz przystępujemy do sprawdzenia skarbonki. Lekko przechylamy odpylacze i sprawdzamy, czy nie wycieka płyn hamulcowy, a następnie wyginamy tłoczek na boki, aby sprawdzić, czy pracuje swobodnie. Jeśli zostanie wykryta jakakolwiek usterka, skarbonka musi zostać wymieniona.

Następnie sprawdzamy podkładki ślizgowe, na których osadzone są zaciski. Są to niewielkie okrągłe występy na tarczy. Idealnie byłoby, gdyby klocki również zostały wymienione. Upewnij się, że wszystko jest bardzo dokładnie wyczyszczone.

Następnie możemy sprawdzić drążek hamulca ręcznego, aby zobaczyć, czy sprężyna jest pęknięta, czy też wchodzi i wychodzi tak, jak powinna.

Zdemontuj Paknas, usuwając sprężyny, z których jedna jest połączona z klinem, który również usuwamy po usunięciu sprężyny. Musimy sprawdzić, czy klin nadal ma dobre „zęby” w wycięciach. Są one powodem, dla którego może się zacinać. Jeśli jest gładki, jest zepsuty i musimy go wymienić.

Następnie wyciągniemy mechanizm dystansowy znajdujący się z boku wału, z którego wyciągnęliśmy klin. Wystarczy lekko podważyć lub zaczepić zapadkę i pociągnąć.

Na drugim wale podnieś mechanizm, w którym zamocowany był hamulec ręczny, aby go zwolnić, a następnie wysuń mechanizm rozpierający, zwany „płaskim”. Trzeba nim trochę poruszać i zaczepić. Idealnym rozwiązaniem jest wymiana sprężyn.

Aby wyregulować samonastawność, polecam trochę o tym poczytać, aby zrozumieć, jak działa ten system.

Hamulce bębnowe

Teraz złóżmy wszystko z powrotem, używając tylko drugiej strony lub drugiego koła jako szablonu.

Na koniec pamiętajmy o wyregulowaniu hamulca ręcznego, gdy mamy koła w górze. Idealną pozycją dla hamulca ręcznego jest zajęcie 3 zębów. Regulacja odbywa się poprzez obrócenie koła i dokręcenie nakrętki regulacyjnej lub śruby hamulca ręcznego. Należy przy tym uważać, aby koło nie hamowało zbyt mocno lub zbyt słabo. Idealnie jest ustawić dźwignię na 3 zęby i powoli dokręcać, aż koło zahamuje.

Cena wymiany hamulców bębnowych w warunkach krajowych to około 50 do 100 zł za wymianę, jeśli nie wymieniamy bębnów to cena wzrasta do około 100 do 300 zł, zależy ile segmentów wymieniamy i z jakim typem hamulców mamy do czynienia.

Komplikacje związane z wymianą

Brak możliwości demontażu bębna

Jeśli bęben jest nadgryziony, będzie sprawiał nam kłopoty. Można go wykręcić, ale czasami może być naprawdę „ciężko”. Narzędzie zwane „ściągaczem bębna” pomoże nam go zdjąć. Musimy go dobrać do rozmiaru naszego bębna i śrub.

Skarbonka nie daje się odpowietrzyć, jest przycięta do tarczy lub urwał się przewód hamulcowy

Jest to nieprzyjemna kombinacja, ale jeśli uda nam się odkręcić odpowietrznik, a skarbonka inaczej nie da się odkręcić, to możemy złożyć wnętrze skarbonki od nowa i doprowadzić do naprawy. Jeśli jednak oderwiemy rurkę wlotową, nie ma innego wyjścia, jak tylko naprawić wszystko, rozciągając przewód i usuwając świnkę. Jeśli nie uda nam się poluzować odpowietrznika, znowu będzie to nowa część do wymiany.

To są największe komplikacje, jakie mogą nas spotkać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj