Wielu nazywa ten klejnot doskonałym dziełem inżynierii, inni potępiają go jako ślepy zaułek świata motoryzacji. Co przyniósł światu silnik Wankla i dlaczego przestał być używany?
Silnik Wankla to rodzaj silnika tłokowego wewnętrznego spalania z trójkątnym tłokiem, który obraca się w owalnej obudowie, a całe zjawisko odbywa się bez użycia mechanizmu korbowego. Sam tłok oddziela komory spalania, w których odbywa się sprężanie, rozprężanie i wydech, a wszystko to bez użycia rozrządu. Czyż nie jest to idealne rozwiązanie?
Skąd wziął się silnik Wankla?
Silnik ten został wynaleziony przez Felixa Wankla około 1954 roku. Silnik miał jednak swoje wady i był dość skomplikowany, dlatego musiał zostać przeprojektowany. Przeprojektowania dokonał w 1957 roku Hanns Dieter Paschke. Później mogliśmy znaleźć ten inżynieryjny klejnot w kilku samochodach. Wielu z nas wie, że silnik ten pojawił się w samochodach Mazdy, ale to nie wszystko. Mercedes-Benz również użył tego silnika w swoim eksperymencie C 111, ale nawet to nie wszystko, możemy dodać Opla i Citroëna do połączenia Wankla, a także Corvette.
Kwota 30 000 zł to w większości przypadków najczęstszy budżet na zakup używanego samochodu. Rynek samochodów używanych jest tutaj dość szeroki, ale który wybrać?
Małe...