Filtr oleju to bardzo ważna i niewątpliwie niezbędna część układu olejowego. Bez jego zdolności filtrowania nasz silnik dosłownie cierpiałby i byłby zagrożony przez zanieczyszczenia.
Filtr oleju to urządzenie filtrujące znajdujące się zazwyczaj z boku silnika lub w skrzynce filtracyjnej, co jest dobrze znane zwłaszcza w przypadku samochodów z silnikiem Diesla. Olej przepływa przez filtr oleju i jest przepychany przez pompę oleju. W ten sposób filtr chroni nasz silnik przed wszelkimi zanieczyszczeniami zawartymi w oleju silnikowym. W rezultacie przez nasz silnik przepływa tylko „czysty” olej, który jest wolny od większych cząstek lub zanieczyszczeń.
Z czego składa się filtr oleju
Wkład filtra
Wkład filtra jest najczęściej wykonany z papieru lub tkaniny. Jest on następnie osadzany w pewnego rodzaju korpusie, aby był mocniejszy. Wkłady filtracyjne są zwykle wkładane do stałych skrzynek filtra w samochodzie. Na przykład Skoda Octavia 2. generacji wykorzystuje tę metodę. Zaletą jest to, że wkłady filtracyjne są zwykle tańsze i są częściej spotykane w silnikach wysokoprężnych. Zwykle filtr ten zawiera również „O-ring” do pokrywy skrzynki filtra, który należy wymieniać przy każdej wymianie filtra.
Korpus filtra, obudowa filtra, wkład filtra
W niektórych samochodach filtr jest nadal owinięty w metalowy korpus. Dotyczy to zwłaszcza filtrów umieszczanych z boku silnika. Są to metalowe wkłady, które mają wkład filtra wewnątrz i przykręcamy je do kołnierza na silniku. Ponieważ filtry te są wystawione na zewnątrz, konieczne jest dodatkowe opakowanie w celu ich ochrony. Ta metoda jest częściej stosowana w silnikach benzynowych.
Wybór nowego samochodu to decyzja, która wymaga dokładnego przemyślenia. Wielu kierowców zwraca uwagę głównie na wygląd zewnętrzny i osiągi, zapominając jednak o wnętrzu, a...