Kontrolka okładziny hamulcowej zwykle wskazuje na zużycie samej okładziny. Jak poważny jest to problem? Czy możesz spokojnie jechać, czy musisz zorganizować holowanie? Dowiesz się w dzisiejszym artykule.
Wiemy, żeświatła w samochodzie są białe, zielone, niebieskie, żółte (pomarańczowe) i czerwone. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę, gdy schemat pojawia się w kolorze żółtym (pomarańczowym) lub czerwonym. A co z kontrolką okładzin hamulcowych?
Kontrolka okładzin hamulcowych
Kontrolka okładzin hamulcowych wygląda jak koło z przerywanymi liniami po bokach. Zapalenie się tej kontrolki oznacza, że klocki hamulcowe osiągnęły minimalną grubość okładziny. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak umówić się na wymianę.
Jak poważny jest to problem? Nie jest to najpilniejsza sprawa, więc możesz spokojnie jechać do domu i umówić się na wizytę w serwisie. W niektórych samochodach, takich jak Skoda Octavia, okładzina jest zużyta w około 20-30 % swojego okresu eksploatacji. Oznacza to, że masz jeszcze kilka tysięcy kilometrów do przejechania.
Jeśli znasz się na samochodach, możesz samodzielnie obejrzeć okładziny, a także klocki hamulcowe (przednie i tylne), aby sprawdzić, w jakim są stanie. Czy trzeba natychmiast udać się do warsztatu, czy może poczekać trochę dłużej. Ale jeśli nie jesteś typem technicznym i nie ufasz sobie, udaj się do mechanika tak szybko, jak to możliwe.
W końcu jest to element o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i jeśli układ hamulcowy zawiedzie, możedojść do wypadku. ABS jest również powiązany z układem hamulcowym – zapalenie się lampki ostrzegawczej ABS może być związane z problemem w układzie.
Dziś przyjrzymy się bardzo interesującemu samochodowi używanemu, który często jest niepotrzebnie potępiany lub pomijany. Jest to jednak bardzo solidny i zabawny samochód, który często...