Wielu z nas słyszało ten termin. Już sam przymiotnik „inline” mówi nam wiele i może dać nam wyobrażenie o tym, jakiego typu jest to silnik. Dziś poświęcimy temu silnikowi kilka linijek i zajrzymy pod maskę.
Silnik rzędowy to rodzaj silnika spalinowego, którego cylindry są ułożone w rzędzie. Skutkuje to bardziej zrównoważonym biegiem i znacznie płynniejszą pracą niż w przypadku silnika w kształcie litery V. Cylindry mogą być ułożone wzdłużnie lub ukośnie. Najczęstszym oznaczeniem tych silników jest R4, gdzie jest to rzędowy czterocylindrowiec. Jest to najczęstszy przedstawiciel samochodów ekonomicznych i klasy średniej. Jednak liczba cylindrów może się różnić, gdzie znajdziemy na przykład rzędowy 3-cylindrowy, ale także rzędowy 6- i 8-cylindrowy. Jest to najprostszy układ cylindrów.
Benzyna czy diesel?
Silniki rzędowe mogą być napędzane olejem napędowym lub benzyną. Niektóre z najbardziej znanych rzędowych silników benzynowych noszą oznaczenie MPi, gdzie można je znaleźć w samochodach koncernu, ale także w samochodach Dacia i innych. Nie możemy oczywiście zapomnieć o turbodoładowanych silnikach wysokoprężnych o oznaczeniu TDi, które są bardzo dobrze znane na naszym terytorium.
Kwota 30 000 zł to w większości przypadków najczęstszy budżet na zakup używanego samochodu. Rynek samochodów używanych jest tutaj dość szeroki, ale który wybrać?
Małe...