Samochody do 40 000 zł: Oto najlepsze oferty na rynku

0
15
Samochody do 40 000 zł

Przygotowaliśmy ranking samochodów używanych poniżej 40 000 zł. Jakie auta mieszczą się w tym przedziale cenowym i czy je polecamy? Kwota ta stanowi całkiem przyzwoitą bazę i zdecydowanie można w niej kupić bardzo fajne samochody, które są po prostu warte grzechu.

Samochody małe i miejskie

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech

Jego wygląd zawstydzi niejednego, ale jedno jest pewne – na pewno się w nim nie zmieścisz. Ten pojazd ma pod maską silnik, który obiecuje zwinną jazdę i jest również ekonomiczny. Ma jednak jedną wadę, a mianowicie nie do końca pachnie tylko na krótkich dystansach, jak to już mają wolnossące silniki z turbodoładowaniem, więc nie jest idealny do jazdy tylko po mieście, ale od czasu do czasu zabierz samochód na dobrą przejażdżkę i zdecydowanie skróć interwał wymiany oleju.

W tej cenie można dostać samochody z przebiegiem poniżej 100 000 km, co jest zdecydowanie plusem i zapowiada dobrą żywotność jednostki. Jak zwykle w przypadku Citroëna, ma bardzo zabawne siedzenia o, po raz kolejny, oryginalnym wyglądzie. We wnętrzu jest kilka innowacyjnych rzeczy, skórzany pasek zamiast klamki przednich drzwi, duży schowek na butelkę dla zwierząt domowych z tyłu, a boczne wzmocnienia na drzwiach również obiecują ochronę przed uderzeniami.

Jazda jest wystarczająco spokojna, ale podwozie nie jest tak wygodne, jak powinno być w Citroënie. Niestety, tylną kanapę można złożyć tylko w całości i należy uważać na korozję, która nie zniknęła całkowicie. Jednak jeśli chcesz wyjść z tłumu i być trochę inny, dlaczego nie.

Skoda Fabia 3 1.0 TSI

Skoda Fabia 3 1.0 TSI

Dla mnie to najlepsza Fabia, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Ponownie nieco urosła w porównaniu do poprzedniej generacji i stała się całkiem przyjaznym dla rodziny pojazdem, a ponadto jest to ostatnia Fabia, którą kupisz w formie kombi, co jest dużym plusem.

Za te pieniądze można dostać samochód nawet 5-letni z niewielkim przebiegiem. Fabia ma bardzo dobre właściwości jezdne, a w wersji kombi jest też bardzo praktyczna. Dla rodziny z dwójką dzieci to trochę marzenie. Co więcej, auto potrafi jeździć bardzo ekonomicznie, a także żwawo, zwłaszcza w wersji TSI o mocy 81 kW i z 6-biegową skrzynią biegów.

Z zewnątrz wygląda dorośle i zdecydowanie nie ma się czego wstydzić. Tak naprawdę nie ma sensu rozważać diesla, jest droższy w serwisowaniu, a zużycie paliwa będzie plus minus takie samo. Serwisowanie jest dość łatwo dostępne, z dobrymi udogodnieniami na prawie każdym rogu. Za te pieniądze i to, co oferuje Fabia, nie ma wiele do zarzucenia i nic dziwnego, że jest tak popularna. Alternatywnie, jeśli nie preferujesz kombi, możesz rozważyć Skodę Rapid z tym samym silnikiem. Podsumowując, ci, którzy kupią dobry model, na pewno nie będą rozczarowani.

Samochody niższej klasy średniej i podmiejskie

Toyota Auris 1.8 Hybrid

Toyota Auris 1.8 Hybrid

Ten Auris to świetny samochód podmiejski, tak, możesz być na skraju naszego budżetu, ale zdecydowanie warto o nim wspomnieć. Auris drugiej generacji nie jest wcale złym samochodem, a dzięki hybrydowemu układowi napędowemu jest również dość ekonomiczny. Co więcej, 18-suw o mocy 73 kW pod maską i silnik elektryczny o mocy 60 kW sumują się do 100 kW i bardzo dobrze radzą sobie z samochodem. O tę hybrydę nie trzeba się martwić. Dodatkowo silnik ten nie posiada bezpośredniego wtrysku, a więc nie ma ryzyka rozcieńczenia oleju benzyną, co na dłuższą metę jest niewątpliwie zaletą.

Silnik elektryczny w Toyocie jest bardzo trwały i nie ma z nim żadnych problemów, co więcej, nie ma też problemów z zasięgiem baterii, te ujawnią się dopiero przy dużych przebiegach, więc nawet przy przebiegu około 150 tysięcy kilometrów nie ma co rzucać fintą w żyto, a jeśli już ktoś będzie chciał wymienić baterię, to będzie to kwota około 6-7 tysięcy złotych. To fajny samochód i wystarczająco duży dla rodziny z dwójką dzieci, jest dobrze wykonany i ma dobre właściwości jezdne. Zdecydowanie lepszy wybór niż zakup diesla.

Skoda Octavia 3

Skoda Octavia 3

Trzeciej generacji Octavii nie można pominąć, bo to zdecydowanie niezły samochód. W podanym budżecie możemy szukać aut do 100 tys. km. Dla spokojnych kierowców 1.0 TSI może nie być złym wyborem, z drugiej strony, jeśli lubimy diesle, warto rozejrzeć się za 2.0 TDI, który cieszy się już złą sławą. Dla oszczędnych kierowców opcją jest również 1.6 TDI. Będziesz zaskoczony, ale nie wszystkie silniki mają tylną oś wielowahaczową. Tylko mocniejsze modele, takie jak 2.0 TDI i 1.8 TSI, mają tylną oś wielowahaczową.

Octavia nie jest złym samochodem dla rodziny i na dojazdy do pracy. Jest dość niezawodna, dynamiczna i daje kierowcy dokładnie to, czego chce. Bagażnik nie jest mały i można do niego załadować więcej rzeczy, komfort jazdy jest na bardzo dobrym poziomie, a bogate zaplecze serwisowe zapewnia wygodę podczas serwisowania. Niestety, niektóre auta ze względu na swoją popularność mogą być powykrzywiane lub poobijane, dlatego przed zakupem zawsze dobrze je sprawdzić.

Hyundai i30 1.0 T-GDI

Hyundai i30 1.0 T-GDI
Samochód Hyundai i30 na targach Autosalon 2020. Bruksela, Belgia – 9 stycznia 2020 r.

Przyjrzyjmy się teraz bezpośredniemu konkurentowi wspomnianej Octavii. Hyundai oferuje atrakcyjny wygląd i jest bardziej przystępny cenowo. Za te pieniądze możemy dostać samochody około 2018 roku, co nie jest złe. Do tego 88 kW mocy wystarcza, aby samochód się poruszał, a zużycie paliwa jest akceptowalne. Dostępne są wersje kombi lub liftback.

Właściwości jezdne są dobre, a ogólna jakość wykonania stoi na bardzo dobrym poziomie. Możliwość uzyskania mniej zużytego samochodu niż np. Concorso sprawia, że i30 to gorące cielsko w ogniu. Wersja kombi może przewieźć wystarczająco dużo ładunku dla rodziny z dwójką dzieci. Nadwozie jest zazwyczaj zadbane i nie ma problemów z korozją. Zaletą jest to, że nie jest to tak popularny samochód używany do nabijania kilometrów. Co nie mniej ważne, pozwala nam zaoszczędzić na obowiązkowym ubezpieczeniu OC, które dzięki zawartości będzie w rozsądnej cenie. Co więcej, w wersji kombi można tu zmieścić 3 foteliki dziecięce, co prawda bardzo ciasno, ale jednak.

Samochody średniej wielkości

Skoda Superb 2 kombi po faceliftingu

Skoda Superb 2 kombi po faceliftingu

Jak na moje pieniądze, ten samochód wygląda rewelacyjnie. Jego ponadczasowy wygląd nie zestarzał się z biegiem lat. Superb oferuje dużo miejsca dla załogi, a z tyłu jest dosłownie królewska przestrzeń, niestety nie mieści 3 fotelików dziecięcych. Prowadzi się pewnie i jest idealnym transporterem na dłuższe trasy i kilometry autostradowe. Zdecydowanie polecam wersję kombi, bo dla mnie jest po prostu bardziej zabawna.

Biorąc pod uwagę ogólną charakterystykę samochodu, poleciłbym sprawdzony przez lata 2.0 TDI. Dostępne są też wersje 4×4, ale tutaj dobrze wybrać, bo mogą odczuwać drgania kardana i co najważniejsze, sprawdzić kiedy był wymieniany olej w Haldexie, który najlepiej wymieniać po 60 tys. km. W końcu zawsze lepiej kupić Superba z książką serwisową i potwierdzeniem pochodzenia. Podwozie jest czasami podatne na szybsze zużycie, ale zależy to od tego, gdzie samochód był prowadzony.

Audi A4 B8 po faceliftingu

Audi A4 B8 po faceliftingu

Pozostaniemy jeszcze przez chwilę przy tej kwestii. Audi A4 tej generacji to hot hatch. Jeśli chcesz wyrwać się z klasycznego nurtu i mieć tzw. „coś lepszego” to jest właśnie ten samochód. Audi oferuje wysoką jakość wykonania, doskonałe właściwości jezdne i pewną nutkę luksusu. Dostępne będą głównie wersje silnikowe 2.0 TDI lub 3.0 TDI, przy czym do wyboru będą modele po 2011 roku. Jego mocniejsza wersja jest idealnym krążownikiem autostrad, ale niestety ma większą masę i szybciej zużywa podwozie. Koszty serwisowania również będą wyższe, ale jeśli kupujesz Audi, jest to w pewnym sensie oczekiwane.

Przy zakupie warto jednak zabrać ze sobą mechanika lub znawcę tych aut, gdyż dobry wybór może uchronić przed ogromną inwestycją. Wersja kombi zadowoli nawet mniejszą rodzinę i na pewno będziesz zadowolony z właściwości jezdnych. Do zgarnięcia jest też wersja Quattro, która jest warta grzechu. Najmniej ryzykowną wersją jest po prostu 2.0 TDI z napędem na przednią oś, ale tutaj lepiej unikać automatycznej skrzyni Multitronic, która potrafi być niegrzeczna. Lepszą opcją jest starszy Tiptronic.

SUV

Dzisiejsze czasy sprzyjają sprzedaży SUV-ów, bo są one po prostu w modzie, nie tylko ze względu na wygląd, ale i przyjemniejsze wsiadanie.

Hyundai Tucson 3

Hyundai Tucson 3

Hyundai Tucson trzeciej generacji to supersamochód. Zdecydowanie zwróciłbym uwagę na silnik 2.0 CRDI tutaj, jest naprawdę dobry, a ponadto jest zwykle połączony z 4 × 4, gdzie Haldex jest znany, ale 1.7 CRDI jest również świetny i zawsze odbywa się bez AdBlue. To przezabawny samochód i nic dziwnego, że był numerem 3 w sprzedaży SUV-ów w 2017 roku.

Samochód jest bardzo dobrze wykonany, a wnętrze przeszło bardzo pozytywną zmianę, jest dość wygodne i ma dobre właściwości jezdne. W środku jest dużo miejsca i można bardzo ciasno zmieścić 3 foteliki dziecięce. Ponadto jest również bardzo pozytywnie oceniany pod względem niezawodności. Dzięki wyższemu prześwitowi nie musisz się martwić o wyjazd do domku letniskowego, a jeśli wybierzesz wersję 4×4, będzie jeszcze lepiej. Ostrzegam jednak, że nie jest to naturalna terenówka. Należy jednak zachować ostrożność przy zakupie, a zaoszczędzi to wielu dalszych inwestycji. Zdecydowanie polecam ten używany samochód.

Kia Sportage 3

Kia Sportage

To wciąż jest być może odrobinę lepsze niż wspomniany wcześniej Tucson. Kia jest nawet odrobinę lepsza pod względem niezawodności. Nie tylko świetnie wygląda, ale z pewnością sprawi, że będziesz szczęśliwy. To samo dotyczy Tucsona, ale mogę powiedzieć, że Kia jest, przynajmniej z mojego punktu widzenia, nieco wygodniejsza. Silniki ponownie, weźmy 1.7 CRDI lub 2.0 CRDI. Będzie oferował nieco bardziej europejską ergonomię.

Samochody dla dużej rodziny

Teraz przyjrzymy się samochodom dla rodzin z trójką dzieci

Fiat Freemont

Fiat Freemont

Jeśli lubisz wygląd amerykańskich samochodów i lubisz od czasu do czasu spojrzeć na nieutwardzone drogi, jest to bardzo interesująca opcja od Fiata, no cóż, można powiedzieć, że Dodge. To jeden z ostatnich świetnych MPV z napędem 4×4. Samochód oferuje do 7 miejsc, duży bagażnik i dobry prześwit.

W większości przypadków pod maską znajdziemy silnik 2.0 Multijet o mocy 125 kW. Silnik ten jest dobrze znany i dość niezawodny. W większości przypadków znajdziemy automatyczną skrzynię biegów, ale nie ma powodu, aby się jej przesadnie obawiać, wręcz przeciwnie. Benzyniaki to albo 2.4, który niestety nie ma zbyt dużej mocy, albo 3.6 V6, który jest znacznie lepszy. Dla tych, którzy nie martwią się zużyciem paliwa, nie jest to wcale zły wybór, wystarczy unikać konwersji na LPG. Diesel zawsze będzie miał filtr DPF, ale jeśli wszystko działa tak, jak powinno, obiecuje długą żywotność.

Zawsze testuj całą elektronikę przy zakupie, czasami się psuje. Przyjrzyj się również samochodowi od spodu, aby sprawdzić, czy był prowadzony w ciężkim terenie i czy z tylnego mechanizmu różnicowego nie wycieka olej. Ogólnie rzecz biorąc, samochód jest bardzo dobrym wyborem, ponieważ jest wygodny i stworzony do każdej zabawy, której rodzina ma doświadczyć.

Hyundai ix55

Hyundai ix55
Źródło: Elise240SX – Praca własna, CC BY-SA 4.0

Jednym z ostatnich żelazek w ogniu w tym artykule będzie ponownie Hyundai. Wiele osób zupełnie pomija ix55, a przecież to bardzo dobry samochód. Zawsze ma pod maską sześciocylindrowy silnik 3.0 CRDI z własnej produkcji producenta i na pewno jest przezabawny.

Samochód wszedł do segmentu premium i z pewnością nie ma się czego wstydzić. Jest wygodny, a ponadto dość niezawodny w porównaniu do swoich konkurentów. Ma wspólne mechaniczne podwozie, które obiecuje znacznie niższą inwestycję niż to, co oferuje, powiedzmy, konkurencja z BMW. Ponadto w samochodach do 2011 roku zrezygnowano z filtra DPF, co znów jest dobrym wyborem. Silnik ma niezawodny łańcuch rozrządu. Denerwujące mogą być jednak tylne amortyzatory, które są nieco droższe, dlatego przy zakupie należy zwrócić odpowiednią uwagę na ich przegląd.

Niektóre części jednak, ze względu na segment, w którym samochód atakuje wysokie kwoty. Można jednak umieścić w nim 3 foteliki dziecięce, a w układzie 7-miejscowym przewiezie naprawdę dużą rodzinę. Jeśli to możliwe, zawsze sięgaj po samochód z historią serwisową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj