Tanie i niezawodne: wybór samochodów używanych do 20 000 PLN

0
57
samochody do 20 000 PLN

Dziś przyjrzymy się samochodom używanym z budżetem do 20 000 zł i postaramy się nakreślić kilka możliwych opcji, które można znaleźć za tę kwotę.

Małe samochody

W tej kategorii małe samochody mają bardziej miejski charakter dla osób, które nie przewożą większych ładunków lub nie muszą zajmować się transportem wielodzietnym.

Skoda Citigo 1.0 MPI

Citigo to świetny samochód z drugiej ręki, który był dość często używany i ma dobrą datę premiery. Koszty napraw są zwykle niższe w przypadku materiałów eksploatacyjnych. Można go dostać zarówno w wersji trzydrzwiowej, jak i pięciodrzwiowej. Silniki są bezpretensjonalne i chociaż nie jest to pożeracz kilometrów na autostradzie, jest absolutnie idealny do jazdy po mieście i na przedmieściach. Nadwozie jest dość zabawne i jak dotąd istnieje wiele elementów, które nie wymagają specjalnego traktowania. Uważaj na samochody, które były używane na przykład do dostarczania towarów lub artykułów spożywczych. Zużycie paliwa w Citigo jest niskie i można nim przejechać około 5 l/100 km. Moc silnika to 44 kW, a obowiązkowe ubezpieczenie OC również będzie korzystne. Idealny samochód dla początkujących.

Skoda Citigo 1.0 MPI

Dacia Sandero

O Dacii wspominam z myślą o osobach, które chciałyby dostać jak najmniej używane i „względnie” nowe auto za swoje pieniądze. W naszym cenniku można znaleźć egzemplarze z rokiem produkcji 2015, ale też 2018. To sprawia, że Dacia jest całkiem dobrym wyborem. Można ją znaleźć z silnikiem 1.0 SCE (czasem podawanym jako MPI) – 54 kW, 1.2i 54 kW (tutaj możliwe jest znalezienie również wersji LPG), a także 0.9 TCE 66 kW, który z trójkołową koniczyną pójdzie najlepiej, jednak może być nieco bardziej używany. Wszystkie są dość niezawodne i można je polecić. Należy zawsze dbać o wcześniejszą wymianę oleju (ze względu na mniejszy wlew), a silniki będą służyły niezawodnie. Wnętrze nie jest, aż tak dobrze wykonane jak w Citigo i należy wziąć pod uwagę, że kupujemy Dacię. Zużycie oscyluje tutaj w okolicach 6l/100km dla wszystkich motorów. Otrzymujemy solidny bagażnik (jak na wielkość auta) i możliwość umieszczenia do 3 fotelików dziecięcych na tylnej kanapie, co prawda bardzo ciasno, ale jednak.

Dacia Sandero

Ford Fiesta 6. generacji

Fiesta z biegiem lat stała się nieco większa i jest teraz bardzo dobrym używanym samochodem, nie wspominając o tym, że jej poprzednik dostroił się do nowej fali designu, trochę jak Aston Martin. Za nasze pieniądze możemy ponownie znaleźć samochody z roku modelowego 2013. Oznacza to, że możemy wybierać między szóstą generacją tego samochodu. Sercem gamy jest niezawodny silnik atmosferyczny o pojemności 1,25 litra i mocy 60 kW. To małe autko jest przezabawne i jak dla mnie ma najlepsze właściwości jezdne, osiągi i w zasadzie design z naszej trójki koniczynek. Należy jednak uważać na przebiegi w okolicach 150 tys. km, kiedy trzeba ręcznie regulować popychacze zaworów. Ciekawą opcją może być natomiast silnik 1.0 Ecoboost, który jest jednostką niezawodną, ale nieco trapioną przez nagar. Nadwozie samochodu jest dobrze zabezpieczone przed korozją, wnętrze jest dobrze wykończone i nawet po latach wykazuje niewielkie zużycie. Zużycie paliwa ponownie będzie oscylowało wokół 6l/100km, a części zamienne są dostępne w rozsądnych cenach, nawet bagażnik Fiesty jest w stanie pomieścić trochę bagażu.

Ford Fiesta 6. generacji

Większe samochody niższej klasy średniej

Te samochody będą bardziej solidne i rodzinne.

Renault Megane 3

Renault Megane 3 generacji to przezabawny samochód, zarówno pod względem wyglądu, jak i przestrzeni w wersji kombi. Można go jednak dostać również w wersji hatchback. Tutaj polecałbym silnik 1.5 DCI w mocniejszych wersjach z lepszą pompą wtryskową. Właściwości jezdne są bardzo dobre, a zużycie paliwa silnika 1.5 DCI jest bardzo przyjemne poniżej 6 l/100 km. Jeśli chcesz wersję tego silnika bez filtra DPF, wybierz wersję 78 kW do 2010 roku (uważaj, że przed 2010 rokiem łożyska korbowodu ulegną awarii), pozostałe wersje 66 kW i 81 kW są już wyposażone w filtr DPF. Pod względem dynamiki nie ma żadnych problemów i dla przeciętnego kierowcy jest wystarczający. Wnętrze jest dobrze wykonane i nie razi. Dobrze jest kupić auto z historią i wymieniać olej po 10 tys. km. Czasami psuje się karta rozrusznika. Nadwozie jest dobrze zabezpieczone przed rdzą, a wersja kombi oferuje wystarczająco dużo miejsca dla rodziny z dwójką dzieci. Dla miłośników benzyny dostępna jest wersja 1.6 16v, która jest dość niezawodna, zwłaszcza wersja 74 kW, ale czasami zmienny rozrząd w wersji 81 kW będzie denerwował, na co należy uważać.

renault megane 3

Skoda Octavia 2 FL 1.9 TDI-PD

Dla mnie jest to jedna z najbardziej udanych Octavii w historii. Sam posiadam ją z przebiegiem 410 000 km i nadal jest w formie. Idealnym silnikiem dla tych samochodów jest 1.9 TDI-PD o mocy 77 kW. Właściwości jezdne są bardzo dobre, a podwozie trwałe, a we wnętrzu nawet po latach nie słychać żadnych nieprzyjemnych odgłosów. Należy zwrócić uwagę na historię samochodu. Olej należy wymieniać po przejechaniu 10 000 km z odpowiednią specyfikacją. Silnik PD jest głośniejszy. Zdecydowanie unikaj egzemplarzy wyposażonych w filtry DPF, ponieważ te silniki nie radzą sobie z nimi. Zwróć także uwagę na karoserię, ponieważ samochody zaczynają rdzewieć i miej oko na tylną oś wielowahaczową. Dostępny jest w dwóch wersjach: liftback i bardziej pożądane kombi. Kombi jest idealne dla rodziny z dwójką dzieci, ale nie można zamontować trzeciego fotelika. Istnieje również możliwość zakupu wersji 4×4 haldex. Uważaj na samochody z flot firmowych, zwinięte lub rozbite.

Skoda Octavia 2 FL 1.9 TDI-PD

Samochody średniej klasy

Te samochody oferują więcej miejsca i udogodnień niż samochody wymienione powyżej.

Renault Laguna 3

Poprzednie Laguny nie miały zbyt dobrej reputacji, ale zmieniło się to wraz z trzecią generacją. Jest to przezabawnie przestronny samochód, który oferuje dużo muzyki za niewielkie pieniądze. Jego silniki 2.0 DCI są wyposażone w solidny łańcuch rozrządu i oferują bardzo przyjemną dynamikę i solidne zużycie paliwa. Wnętrze jest przestronne, a nadwozie zachwyca ponadczasowym wyglądem. Nie ma zbyt wielu słabych stron. Zaletą są chłodzone łożyska turbosprężarki. Ma też solidny zawór EGR, który nie denerwuje nawet przy dużych przebiegach. Wersja silnika 110 kW z normą EURO 4 obyła się bez filtra DPF, ale nawet jeśli nie uda się zdobyć wersji z DPF, to te wersje są bardzo dobrze dopracowane i nie wykazują awaryjności. Korpusy są odporne na korozję nawet po latach. Jednak od czasu do czasu łożyska korbowodów mogą się zepsuć, więc należy wcześnie wymienić olej. W wersji GT podwozie jest sztywniejsze i nie oferuje tak dużego komfortu, ale za to bardzo pewnie prowadzi się na torze. Laguna jest odpowiednia dla rodzin z dwójką dzieci i dość dobrze radzi sobie na autostradach.

Renault Laguna 3

Volkswagen Passat B6

Passat B6 to zabawny i wygodny samochód używany. Jego wnętrze zawsze było dopracowane i wiele uwagi poświęcono ogólnemu kunsztowi wykonania samochodu. Osobiście wybrałbym silnik 1.9 TDI-PD bez filtra DPF w starszych jednostkach, a jeśli byłoby zainteresowanie mocniejszym silnikiem, celowałbym w silnik 2.0 TDI common rail. Benzynowa wersja R32 może być interesująca. Uważaj zwłaszcza na korozję, ponieważ te samochody rdzewieją prawie wszędzie. Czasami psuje się elektroniczny hamulec ręczny i wiązki przewodów. Poza tym Passat oferuje komfort, przestrzeń i, w wersji Variant, dużo miejsca w bagażniku. Dostępna jest więc wersja kombi lub sedan. Wybieraj sprawdzone egzemplarze z udokumentowaną historią i uważaj na samochody rozbite i holowane. Unikaj silników 2.0 TDI-PD, które mogą być problematyczne.

Volkswagen Passat B6

Samochody z napędem 4×4

Teraz przyjrzymy się samochodom z napędem 4×4, które mogą zadowolić rodziny z gór lub zapalonych chałupników.

Honda CRV 2

Honda CRV 2. generacji to kawał samochodu z dość niezawodnym systemem 4×4. Polecam szukać samochodów wyprodukowanych po 2005 roku, kiedy to wprowadzono pewne ulepszenia. Niezawodność gwarantuje silnik benzynowy 2.0 V-TEC z wytrzymałym łańcuchem rozrządu i mocą 110 kW, jednak spodziewaj się zużycia około 10 l / 100 km. Nie pomylisz się również z dieslem 2.2 I-CDTI o mocy 103 kW, który moim zdaniem jest lepszą opcją, biorąc pod uwagę zużycie paliwa przez samochód. Jest to dość niezawodna jednostka i można ją kupić bez filtra DPF. Cały samochód jest zestrojony pod kątem komfortowej jazdy, ale nie stroni też od lekkiego terenu. Plusem jest pojemny bagażnik i solidny wygląd auta. Problemy zdarzają się czasem z chybotliwymi tarczami i dyferencjałem, więc polecam dokładnie sprawdzić te aspekty przy zakupie i sprawdzić zwłaszcza napęd 4×4.

Honda CRV 2

Samochody dla większych rodzin

Przyjrzymy się teraz dwóm samochodom dla rodzin z trójką dzieci i potrzebą przewożenia większej ilości bagażu.

Ssangyong Rexton 1

Ssangyong Rexton pierwszej generacji to prawdziwy Goliat wśród SUV-ów. Większość samochodów ma pod maską niezawodny silnik 2.7 CDTI (tutaj 2.7 XDTI) pochodzący z Mercedesa. Nie można też pomylić się z silnikiem 2.9, oba zdecydowanie polecam. Nie spodziewaj się niskiego zużycia paliwa, wręcz przeciwnie, raczej około 10 l / 100 km (może nawet więcej w zależności od stylu jazdy). Będzie jednak oferował 3 pełnowymiarowe fotele w drugim rzędzie, ekstremalny bagażnik (875 litrów), solidną ramę i przyzwoity prześwit. Nieźle sprawdzi się też jako wozidło, bo ma naprawdę sporą rezerwę do 3500 kg na kuli. Nie trzeba się też martwić o automat. Klasyczne dolegliwości silnika wysokoprężnego i korozja mogą go nękać przez lata. Jazda jest komfortowa, a wykonanie wnętrza również nie ma się czego wstydzić. O dealera nie ma się co martwić.

Ssangyong Rexton 1
By Thomas doerfer – Praca własna, CC BY-SA 3.0

Seat Altea XL

Ten samochód w dobrym stanie możemy dostać w naszym budżecie. Będzie nieco tańszy niż jego bracia z Volkswagena. Ponownie oferuje 3 pełnowymiarowe fotele w drugim rzędzie z opcją przesuwania. Najlepszym motorem ponownie będzie jednostka napędowa 1.9 TDI-PD bez DPF. Jest ona znana ze swoich zalet i problemów. Części do Altei są łatwo dostępne i każdy warsztat wie, gdzie po nie sięgnąć. Bagażnik jest wystarczająco przestronny, aby pomieścić wózek dziecięcy, walizki i ewentualnie zabawki dla najmłodszych. Kabina jest przestronna i przewiewna. Ze względu na swoją wysokość, jest dobry dostęp do tylnych siedzeń, co doceni każdy z dziećmi. Jazda jest pewna, a komfort na całkiem dobrym poziomie. Cierpi na klasyczne objawy, jak wszystkie samochody koncernu z tych lat. Zużycie paliwa jest również korzystne, co stawia go w roli bardzo dobrego samochodu używanego, biorąc pod uwagę wszystkie plusy.

Seat Altea XL
Par M 93 – Travail personnel, CC BY-SA 3.0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj