W przypadku nieregularnej pracy silnika dobrze jest zacząć od prostych rzeczy, takich jak świece, filtry.
Masa powietrza
Ciężar powietrza jest bardzo częstym elementem wahań prędkości obrotowej biegu jałowego. Zwiększone zużycie paliwa, a nawet słabe przyspieszenie lub niemożność obracania silnika. Idealnym sposobem na wykrycie tego problemu jest skorzystanie z diagnostyki. Przy tej usterce może nam się również zapalić kontrolka check engine.
Przepustnica
Zanieczyszczona lub zacinająca się przepustnica może bardzo uprzykrzyć życie. Może powodować nieregularne obroty, słabe lub niemożliwe przyspieszenie, a nawet zgaśnięcie silnika. Rozwiązaniem problemu jest jej wymiana lub wyczyszczenie .
Sonda lambda
Sonda lambda jest elementem oceniającym i diagnostycznym naszego samochodu. Większość współczesnych samochodów posiada dwie sondy lambda, jedną przed, a drugą za katalizatorem. Jej usterka objawia się zapaleniem kontrolki silnika , szarpaniem przy przyspieszaniu i co najważniejsze wzrostem zużycia paliwa. Usterkę tę diagnozuje się za pomocą diagnostyki.
Zablokowanie filtra DPF i jego regeneracja
Podczas regeneracji filtra DPF silnik może przyspieszać z powodu wypalenia filtra DPF, a silnik może pracować nieco nieregularnie. Podobnie, aby wymusić regenerację, wymagany jest znaczny wzrost prędkości obrotowej biegu jałowego. Z drugiej strony, zatkanie filtra może spowodować, że będziemy jeździć w trybie awaryjnym i nie będziemy w stanie uruchomić silnika. Całkowite zablokowanie może uniemożliwić uruchomienie samochodu lub utrzymanie go w ruchu.
Zatkany katalizator
Zatkany katalizator zwykle pojawia się przy wyższych prędkościach. Bieg jałowy zwykle pozostaje taki sam. Ale przy przyspieszaniu samochód po prostu nie chce. To tak, jakby ktoś trzymał go za tyłek, a my mamy trudności z obróceniem silnika. Rozwiązaniem jest wymiana lub czyszczenie. Problem ten skutkuje również zwiększonym zużyciem paliwa i możliwym zniszczeniem silnika z powodu powracających spalin.
Zły wtrysk
Zły wtrysk powoduje, że cierpimy na drganie samochodu przy przyspieszaniu, nadmierne dymienie i wahania obrotów biegu jałowego. Tutaj opcją jest wymiana części lub jej regeneracja.
Uszkodzone turbo
Uszkodzone turbo spowoduje na przykład zużycie oleju i dym z wydechu. Może również spowodować przejście w tryb awaryjny, w którym po prostu nie obracamy samochodu powyżej 2500 do 3000 obr / min.
Zacinająca się linka przepustnicy lub pedał przyspieszenia
Jest to przypadłość starszych samochodów, a dziś dość archaiczna. Ale zacinająca się linka przepustnicy może powodować wysokie prędkości biegu jałowego lub drgające i nierówne obroty podczas przyspieszania. To samo dotyczy zacinającego się pedału przyspieszenia.
Usterka silnika
Jest to najbardziej fatalna i najgorsza rzecz, jaka może nam się przytrafić, a mianowicie, że serce naszego silnika zaczyna przeskakiwać.
Zużyte pierścienie tłokowe i uszkodzone tłoki
Objawia się to zwiększonym zużyciem oleju, niską mocą, niechęcią do przyspieszania i słabym rozruchem. Skutkuje to zmniejszoną kompresją silnika. Jeśli tłok jest na ostatnim odcinku, może się zablokować i spowodować śmiertelne uszkodzenie całego silnika. Dymienie silnika zwiększy się do czarnego, szarego dymu.
Uszkodzona głowica cylindrów
Objawia się to zwiększonym zużyciem wody i utratą kompresji. Woda może następnie znaleźć się w obszarze tłoka lub na świecach żarowych lub świecach zapłonowych. Powoduje to utratę mocy i związaną z tym niechęć do przyspieszania lub wahania obrotów.
Przepalone i uszkodzone zawory
Właściciele silników 1.2 HTP są bardzo świadomi tego problemu, ponieważ jest on bardzo częstą przyczyną złomowania lub sprzedaży ich samochodów. Uszkodzony w ten sposób samochód drga i traci moc, szczególnie w godzinach szczytu.
Awaria silnika jest najgorszą i najbardziej kosztowną naprawą, jaka może nas spotkać w związku z obrotami.
Często zadawane pytania i odpowiedzi
Jaka jest normalna prędkość obrotowa silnika?
średnia prędkość obrotowa biegu jałowego większości samochodów wynosi około 900 obr. Nie obawiaj się jednak, że jeśli oddasz samochód do diagnostyki, a samochód pokaże zakres obrotów około 850 obr / min, coś jest nie tak. Uwierz mi, nie jest i wszystko jest w porządku. Ponadto prędkości biegu jałowego mogą się różnić, więc zawsze sprawdzaj optymalną prędkość dla swojego samochodu.
Dlaczego mój samochód przyspiesza po uruchomieniu?
Wiele samochodów może zwiększać obroty przy rozruchu i istnieje kilka przyczyn tego zjawiska: zimna pogoda, gorący lub zimny silnik, sprzęt elektryczny i multimedialny, w tym klimatyzacja.
Co powoduje nieregularne lub kołyszące się ob roty?
Może to być nieszczelny lub zanieczyszczony filtr powietrza, zatkany filtr paliwa, świece zapłonowe, kable i cewki, łuski powietrzne, sonda lambda, zacinający się korpus przepustnicy, zatkany filtr DPF i regenerator lub zatkany katalizator.
Moim marzeniem było pisanie artykułów o samochodach, testowanie ich i majsterkowanie przy nich. Lubię samochody z duszą i historią i nie obchodzi mnie czy mają 10 czy 500 koni mechanicznych. Piszę dla Was instrukcje napraw, doświadczenia, recenzje samochodów, a także o różnych sprawach związanych z motoryzacją.